torsdag 24 februari 2011

Lovikkahalsduk



Hittade den här bilden på datorn och tror inte jag visat den. Jag stickar sällan saker som känns tjejiga men den här halsduken i lovikka tycker jag är just tjejig. Den stickades i lovikka från Svarta fåret som spinner ett lovikkagarn som är lite mjukare och passar till saker man har nära huden. Egentligen var det så att jag hittade påfågelmönstret i en bok och ville se hur det såg och jag hade några hekto lovikka kvar från ett tröjprojekt. Jag tycker den blev rätt fin.

4 kommentarer:

  1. Snyggt (& tjejjigt :-) Du borde ta upp mer beställningar och marknadsföra dina alster mer om du inte redan gör det. Det är ju verkligen inte alla som kan eller orkar göra snygga mönster. Hur gjorde du muddarna på den vita beställningströjan?

    SvaraRadera
  2. Jo det hade varit kul men det där med marknadsföring är svårt tycker jag. Och när jag stått på marknader på sommaren så köper man inte så mycket ull i sommarvärmen.
    Muddarna stickades som vanliga ribbmuddar 2r 2a men varje varv försköts ribborna 1 maska så att ribborna blev sneda. Väldigt enkelt men mycket effekt.
    Tröjan bakom halsduken är f.ö. stickad med förgarn från Ullomera. Jag vet ju att du funderat på att använda förgarn. Jag stickade tröjan med garnet helt otvinnat och stickade med 2 trådar förgarn samtidigt.

    SvaraRadera