måndag 6 april 2009

Till slut en bloggare

Till slut har även jag börjat blogga. Då bloggeran nästan är slut. Men jag tänkte berätta hur det är att vara hantverkare, om skapande processer och om färdiga och ofärdiga projekt. Och om svårgeheterna och om glädjeämnena också. Det kan också komma lite bilder vad det lider.



Nu har jag påbörjat min egen folkdräkt. Eller folkdräkt... kanske mer kläder i folkviseton. Jag hade tänkt använda vadmal som utgångspunkt för att det är så fint. Mina dräkter är tänkta att användas när andan faller på, till vardags eller fest eller bara när man har lust. Vi får se hur det går. Jag har klippt till livstycket och tar med mig det för att brodera över påsken. Det blir korsstygnsbroderier på svart botten i rött och grönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar